4 Mayıs 2008 Pazar

Liseliler 5 zayıfla bir üst sınıfa geçebilecek mi?

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), liselerde sınıf geçmeyi oldukca kolaylaştıracak yeni bir uygulama için çalışma başlatıldı. Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme Yönetmeliği’nde değişiklik yapan taslaktaki bazı önemli maddeler şöyle:
SINIFTA KALMAK ZOR: Mevcut uygulamaya göre öğrenciler, 3 dersten başarısız olduklarında ortalama yükseltme sınavına girebiliyor. Yeni düzenlemede öğrenciler başarısız oldukları tüm derslerden ortalama yükseltme sınavına katılabilecek. Taslağa göre, öğrenci zayıf dersi olmasa bile başarısını artırmak için bu sınava katılabilecekler.

BORÇLA KOLAY SINIF GEÇME: Mevcut düzenlemeye göre, en fazla 2 dersten zayıfı bulunan öğrenciler bir üst sınıfa sorumlu olarak geçebiliyor ve zayıf derslerinin sınavına girmeye devam ediyor. Taslak yönetmelikte, 2 ders barajı beşe çıkarıldı. Buna göre, beş zayıfı olan öğrenci bir üst sınıfa borçlu olarak devam edebilecek. Ancak üst sınıfa geçtiğinde zayıf derslerinin de sınavlarına girecek.

FARK SINAVLARI ŞUBAT AYINDA: Alan/dal değiştirmek isteyen öğrencilerin girmesi gerektiği sorumluluk sınavları da değiştirilecek. Mevcut yönetmelige göre; MEB, lise son sınıftaki öğrencilerin eğitim-öğretim yılının ilk ayında alan/dal değiştirme hakkı var. Örneğin, Türkçe-Matematik alanında okuyan bir öğrenci “Fen” bölümüne geçtiğinde, yeni alanıyla ilgili tüm derslerden sorumlu oluyor. Öğrenciler seçtikleri yeni alanda daha önce almadıkları ancak sorumlu oldukları derslerle ilgili fark sınavlarına ağustosta katılıyor. Ancak bu sınavın sonucu haziranda katıldıkları ÖSS’ye yansıyamayacağı için Milli Eğitim Bakanlığı her yıl genelgeyle bu öğrencileri şubatta sınava alıyor. Genelgeyle yapılan bu düzenleme yönetmeliğe madde olarak yazılacak. Yeni yönetmelikte, sınavların şubatta yapılmasıyla ilgili bir madde bulunacak.

1 yorum:

s.can dedi ki...

4 zayıfım olupta içlerinde dil anlatım olması beni sınıf tekrarı yaptırırmı?